Fotó4

A Zöld Kuckó Bölcsődét a Fiatalok a Vidék Felemelkedéséért Egyesület hozta létre, fenntartója a Civis Humán Szociális és Gyermekvédelmi Központ (4551 Nyíregyháza, Napkorong utca 42/B., adósz.: 18747760-1-15, képviseli: Szalóczi Béla, Dr.Nagy-Szalóczi Anita)

Az intézmény 52 férőhelyes. A bölcsőde területi elhelyezkedése alapján elsősorban Nyíregyháza város és vonzáskörzetében élő gyermekek ellátását tudja biztosítani. A bölcsődében kiemelt szerepet kap a gyermekközpontú pedagógiai megközelítés. Az Intézmény országos működési területű.

Gyermekképünk: a harmonikusan, sokoldalún fejlődő gyermek, aki testileg és lelkileg egészséges, szociálisan kompetens. Nyitott az őt körülvevő környezet ingereire, kitartó, aktív és tevékeny.

A bölcsőde kiválasztása kihat a gyermekek fejlődésére, a környezet, amiben a gyermek a nap jelentős részét tölti az ott szerzett tapasztalatok és benyomások által döntő hatással lesz egész életére. A Zöld Kuckó Bölcsődében a középpontban a GYERMEK áll, minden értük és miattuk van.

Fejlesztő pedagógus közreműködésével változatos mozgásélményeket gyűjthetnek a gyerekek. Biztonságos környezetben tapasztalják meg a mozgás világát. Az életkornak megfelelő játékok mászásra, fogásra, futásra, ugrásra, motiválnak, és egyben nagyon szórakoztatóak is.

A foglalkozás során végzett koordinációs és koncentrációs gyakorlatok fejlesztik: az egyensúlyérzéket, szem-láb koordinációt, a ritmusérzéket, mozgáskoordinációt, az észlelést, kézügyességet, a figyelmet és koncentrációt, önbizalmat, a szem-kéz koordinációt és erősödik a két agyfélteke közötti kapcsolat is.

A változatos feladatok, az élmények, az aktív cselekvés és a környezetükkel való kreatív és ötletes interakció révén a gyerekek megtanulják fejleszteni mindennapi motoros készségeiket, bővíteni mozgásrepertoárjukat, melyekkel megelőzhetőek a tanulási nehézségek, illetve zavarok.

A környezet valódi védelméhez, természeti erőforrásaink előrelátó beosztásához felelősségteljes, tudatos gondolkodásra van szükség.

Bármilyen változást elérni szokásainkban, váltani jól berögződött szemléletünkön, csak a környezethez való megváltozott hozzáállásunkkal lehet. Legnagyobb esélye erre a most felnövekedő generációnak lehet, a jövő az Ő kezükben van.

A tanulást nem lehet elég fiatalon elkezdeni, a gyermekek nagyon fogékonyak, nyitottak és formálhatóak.

Ezt kihasználva a MI felelősségünk a megfelelő tudás és az új, környezettudatos gondolkodásmód átadása, megtanítása. A játékos tanulás ereje felbecsülhetetlen és hatékonysága semmi más tanulási formához nem hasonlítható.

Ennek jegyében született meg „Zöld Kuckó” Bölcsőde ötlete, mely sokrétű képességeket fejlesztő és szemléletformáló nevelési programjával kívánja megszólítani és a környezet aktív és tudatos résztvevőjévé nevelni a bölcsődei korosztályt.

 

zoldkucko-life-02
zoldkucko-life-03

A Kuckó játékai nem csak oktató, de egyben kulcskompetenciákat és általános képességeket fejlesztő eszközökből állnak: csapatmunka, finommotoros ügyesség, kombinációs készség fejlesztésére szolgálnak.

Bölcsődénk a gyermekjóléti alapellátás részeként működő gyermekek napközbeni ellátását biztosító intézmény. A családban nevelkedő – 1 éves – 3 éves korú – gyermekek szakszerű gondozását és nevelését végző intézmény. Ha a gyermek a 3. évét betöltötte, a bölcsődei gondozási-nevelési év végéig maradhat a bölcsődében. Amennyiben még nem érett az óvodai nevelésre, a 4. életévének betöltését követő augusztus 31-ig tovább gondozható a bölcsődében.

A bölcsődei ellátás keretében a gyermek életkorának és egészségi állapotának megfelelően biztosítjuk

a) a gondozás-nevelés feltételeit, így különösen

a törvényes képviselő közreműködésével történő fokozatos beilleszkedés lehetőségét

megfelelő textíliát és bútorzatot

a játéktevékenység feltételeit

a szabadban való tartózkodás feltételeit

b) az egészséges táplálkozás követelményének megfelelő étkeztetést az energia- és tápanyagbeviteli, illetve élelmiszer-felhasználási ajánlásokat tartalmazó jogszabályban meghatározottak szerint.

Az első három év az első kötődések, a korai szocializáció időszaka, melynek döntő jelentősége van a későbbi személyiségfejlődésben. Ebben az életszakaszban a kisgyermek testileg-lelkileg még erősen függ a felnőttől. A bölcsődei munkánk, nevelésünk éppen ezért gyermekközpontú, a gyermeki személyiség egészséges fejlődésére és kibontakoztatására törekszik.

A gyermek egyedi, mással nem helyettesíthető individum és szociális lény egyszerre; fejlődő személyiség, fejlődését genetikai adottságok, az érés sajátos törvényszerűségei, a spontán és tervszerűen alkalmazott környezeti hatások együttesen határozzák meg.

Munkatársaink